Totalt antall sidevisninger

tirsdag 29. juni 2010

fibromyagi

Hei.
Jeg pleier å bruke bloggen min mest som en hobbyblogg, men fikk lyst til å skrive litt også.
Og det dreier seg litt indirekte om hobbyer. Før strikket jeg veldig mye, men så fikk jeg slitasjegikt i fingrene. De er svært vonde og de ser ut som om de tilhører en heks. Så fikk jeg fibromyagi. Og det er en lumskere sykdom enn hva jeg kunne forestille meg. Leddsmerter er bare en av tingene. Jeg har mistet konsentrasjonen, glemmer ord, hodepine, humørsvigninger og blir lett stressa og gir fort opp. Blærekataren som jeg har medfødt, har også blitt værre igjen. Og det kan være pinlig nok. Men skikkelig pinlig ble det på jobben da ledelsen sentralt fant ut at jeg ikke klarte å konsentrere meg om dagligleder jobben min. Selvfølgelig la jeg alt på bordet og forklarte de om sykdommen jeg hadde fått. Men pinlig var det allikevel. Jeg har nesten alltid jobbet som dagligleder og nå vet jeg ikke lenger hva jeg vil med livet mitt. ( selv om jeg aldri drømte om en dagligleder jobb) jeg kan jo ikke annet dette dagligleder livet....Jeg likte å sette opp arbeidsplaner, ha møter med ansatte, bestille varer ( kunne alt om sjokolade og popkorn), regnskap ( jaja...) Nå går jeg hjemme da og føler meg helt ubrukelig.... og værste av alt, så viser det seg at slitasjegikta dreier seg om leddgikt...så hendene mine er ganske ubrukelige innimellom som leserne sikkert forstår. Men å sy på symaskin går heldivis greit, takk lov for 1.årig grunnkurs i søm på Brundalen...
Og elsklingen min (Engelen min) han kjøpte symaskin til meg i julegave for 1 1/2 år siden og det har han skjønt var en perfekt gave. Bare nå sitter han rett som det er på nettet og leter etter en bedre maskin, men de er jo sååå utrolig dyre atte....Men han leter som sakt fordi han har skjønt at jeg kommer til å trenge en litt mere avansert maskin. Men jeg er glad i den lille AEG maskina mi jeg, for ingen har noen gang brydd seg så mye om meg som han gjør.....
Mange vil kanskje si at livet ikke har vært snill mot meg, med så mye motgang som jeg har hatt, men det som ikke har tatt livet av meg, har gjort meg sterkere....

1 kommentar:

  1. Sykdom e kjedelig. speseielt leddgikt når man elske å lag ting å har mang hobbya. E klare å lag alt e vill heldigvis, e jo ganske ong da:) Men kjenne d godt i fingra hvis e strikke me små pinna å stramt. Jaja, sying e vertfall allti genialt! :)

    martesfoto.blogg.no

    SvarSlett